יום חמישי, 29 באוגוסט 2013



הנחיות למיקום הקול בשיעורי קול -ועבודה נכונה -המשרתת את התלמיד  - 
 במטרותיו בשיעור פיתוח קול

הנחיות למיקום הקול
יש מורים המבקשים מתלמידיהם "להביא את הקול" למקום מסויים בגוף -כמו ב"מסכה" או "למעלה", או אל בין העיניים, או "כמו מזרקה של מיים", הנחייה זו מבקשת מהתלמיד בעצם לבצע "אפקט" קולי הנוצר כתוצאה מהדהוד בחללי התהודה וקואורדינציה שרירית בין עבודת המיתרים לבין השרירים המקיפים את בית הקול.

אם התלמיד היה יודע לבצע את האפקט הקולי כרצונו, ובשליטה מוחלטת בבית הקול - הוא לא היה נזקק למורה שידריך אותו. ומעבר לכך, להנחות את התלמיד בהנחייה כזו -בעצם שם את האחריות על ההתקדמות של התלמיד על כתפי התלמיד, ולא על כתפי המורה.

אני מעדיפה לתת לתלמיד הנחייה מדוייקת ותרגיל שיביא אותו מייד לשיפור בביצוע התרגיל הקולי,  אתן תרגיל שיעזור לתלמיד להרגיש מייד בתוצאה - תוך כדי התירגול. וכך אני בעצם משיגה כמה דברים - התלמיד מבין ומרגיש מייד את השיפור בביצוע, וההבנה של מיקום הקול מגיעה תוך כדי הביצוע, וגם התלמיד לומד להגיע לתוצאה בעזרת התירגול המדוייק לפי ההכוונה, ויכול גם לחזור על התרגיל, ולתרגל בבית ולהשתפר משיעור לשיעור, בלי להיות תלוי במורה.

התלמיד מבין וחווה את החוויה הקולית, מבלי לרדוף אחרי אפקט תהודה של בית הקול. כך גם האחריות להתקדמותו של התלמיד נמצאת עלי - כמורה, ולא על התלמיד.

ולכן, ההנחייה "להביא את הקול למקום מסויים בגוף" או לבצא אפקט קולי -מנקודת מבטי - היא ביזבוז זמן, וגם עשויה לגרום תיסכול לשני הצדדים למורה ולתלמיד.
ולכן היא אינה משרתת את התלמיד.


ואם אהבתם והטיפים עזרו לכם - אתם מוזמנים לעזור 

לספר לי  בטופס המייל- איך והאם עבד לכם

להגיב כאן בפוסט

לעשות לייק לדף האוהדים בפייסבוק  FACEBOOK PAGE

להרשם לתפוצת המייל-

(אני שולחת פעם בחודש עידכונים, ופעילויות שאני מנחה, עם מאמר או טיפ או קטע ווידאו)

תודה לכם על זמנכם
מקווה מאוד שהמידע יעזור להרבה אנשים
בברכה,
אוריה דהישראלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה